שילוב של חוסר רווח, בגלל ירידת מחירים בשנים האחרונות, התייקרות של חלק מהרכבים,
קיצוץ בהנחות יבואן והקושי בגיוס כספים, מחייב את חברות הליסינג לעלות מחירים.
ופה נשאלות כמה שאלות:
- בתקופה של מחאה חברתית ומודעות חברתית, ניתן לעלות מחירים?
- אחרי תקופה ארוכה של מחירים נמוכים, הצרכנים יקבלו את המחירים החדשים?
- בשנה שבה מדברים על כניסה למיתון, יש אפשרות למשוך את המחירים כלפי מעלה?
לא נראה שיש תשובה ברורה לנושא, אבל אם לוקחים בחשבון את כל התנאים ומשקללים
אותם, הולכת להיות שנה של כאב ראש גדול למנכ"לים בענף הליסינג.
יש אפשרות גדולה שענף הליסינג התפעולי לא יזכה השנה לצמיחה כמו שהוא היה רגיל בעשור
וחצי האחרונים.
כמות הרכבים שזרמה לכבישיי ישראל בעשור האחרון הפכה את המצב בכבישים לבלתי נסבל,
ובמידה ומדינת ישראל תדע להפוך משבר להזדמנות, ותשקיע הרבה כספים בתחבורה
ציבורית, יעילה ומתקדמת, ממר יצא מתוק וכל אזרחי ישראל יצאו נזכרים.
הכותב: מיקי נודלמן, מנכ"ל משותף בהגשמה ויועץ רכב בכיר.